Van Slamat Datang naar Sa Wat Dii - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu Van Slamat Datang naar Sa Wat Dii - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu

Van Slamat Datang naar Sa Wat Dii

Blijf op de hoogte en volg Selma

16 April 2015 | Thailand, Chiang Mai

Lieve lezers,


Inmiddels is het laatste reisverslag al weer een tijdje geleden, tijd voor een nieuwe!
De laatste weken op Bali zijn heel snel gegaan maar zaten weer vol met mooie gebeurtenissen die me voor altijd bij zullen blijven. De weken na de vakantie waren druk bezet met het nodige schoolwerk, even flink doorzetten! Er moest goed geleerd worden voor een tentamen (wat ik uiteindelijk uitgesteld heb tot de dag voor het tentamen. en ja dat is dus mogelijk bij mij..) Leren in het hotel ging me niet zo goed af en dus besloot ik het minder leuke met het leuke te combineren; een dagje leren op het strand. Uiteindelijk hebben we meer lol gehad en gezwommen dan dat we geleerd hebben en ik mag hopen dat het resultaat er niet naar is haha! Toch is een groot deel van het uiteindelijke cijfer van de eerste minor al in the pocket; een 6.6 op de eindpresentatie!
Na het "leren" was het eindelijk tijd om papa en mama van het vliegveld te halen, wat heerlijk om ze weer bij me te hebben! Apart maar heel mooi! Ik heb ze van alles van Bali laten zien inclusief de welbekende Warungs "was gezellig" en "beef teriyaki" waar ik vaak te vinden was! Papa en mama waren ook meteen van de partij toen we het over scooters hadden, hup de helm op en gaan, super leuk dat ze zo meededen aan alles, ik heb echt genoten. Op de laatste dag van school met de eindpresentatie had ik om 18.00 uur nog een internet sollicitatie voor een stage als guest relations/duty bij Hilton Schiphol. De verbinding was niet geweldig en uiteindelijk werd het meeste getypt in plaats van gezegd, maar het resultaat mag er zijn; 13 Juli mag ik beginnen!


Bij een tijd van komen hoort ook een tijd van gaan.. Helaas moest ik Bali en alle lieve mensen die ik heb leren kennen weer laten gaan voor het volgende avontuur; Thailand. Wat heb ik het moeilijk gehad, vrijdag was het eerste afscheid waarbij Marije en Ryanne en nog een paar lieve en leuke mensen weer naar Nederland gingen. De eerste tranen kwamen.. Ook met het besef dat ik 2 dagen later zou vertrekken. En wat heb ik het moeilijk gehad.. De avond voor mijn vertrek ben ik met papa mama en Merel en Vivian nog lekker uit eten geweest en kreeg ik een super lief kaartje met een leuk origineel cadeau als aandenken aan Bali. Op zulke momenten besef je echt hoeveel mensen voor je zijn gaan betekenen. Ik weet niet of Vivian en Merel dit lezen, maar ik wil ze echt heel erg bedanken voor de leuke, mooie en soms ook moeilijke momenten! Ik ga niet alle namen noemen, maar er zijn toch een aantal personen die me voor altijd bij zullen blijven!


Het heeft me wat moeite gekost om de tranen op te houden toen we opstegen vanaf Ngurah Rai Denpasar en koers zetten naar Don Muang Bangkok. En wat is het wennen, van het relaxte Bali leven naar de drukte van Bangkok! Bij aankomst heb ik snel even wat spullen gedumpt in Sita Vila, de accommodatie in Thailand wat minder luxe is dan Bali maar toch prima te doen!


Op dit moment zit ik in Chiang Mai, samen met papa en mama op een hotelkamer bijkomend van Songkran; Thais nieuwjaar waarbij je helemaal nat wordt gegooid en gespoten met water zodra je een voet buiten de deur zet. En natuurlijk moesten wij daar aan mee doen, gewapend met een waterpistool en onze iPhones in waterdichte hoesjes gingen we de menigte in. Wat een feest! Vandaag hebben we het meeste water wel kunnen ontwijken door naar de olifantjes te vluchten. We zijn naar een olifantenopvang geweest waar de olifanten worden opgevangen die vroeger zijn uitgebuit voor allerlei toeristische rotzooi en nu gelukkig lekker in natuurlijke omgeving kunnen spelen enz. We hebben ze geaaid, gevoed en met ze gebadderd in de rivier, wat een unieke ervaring...Morgen hebben we een Thaise massage gereserveerd om ons voor te bereiden op een dagje Chiang Mai zonder water haha (dan is het gedaan met de Songkran pret). Daarna pakken we morgenavond de nachttrein terug naar Bangkok, zal vast ook een hele ervaring worden!


Thailand wordt zeker anders dan Bali. Maar zoals ik op Bali heel veel mooie herinneringen op heb gedaan en mensen heb leren kennen, zal Thailand dit vast ook allemaal met me gaan doen! Bali, make space in my heart for all Thailand adventures!


Tot het volgende verslag!


Heel veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

Love to travel! Studente International Hospitality Management aan Stenden University. 29 Januari 2015 vlieg ik naar Denpasar, Bali om daar de minor Event Management 1 te gaan volgen. In april 2015 vlieg ik naar Bangkok, Thailand om daar verder te gaan met de minor Event Management 2. Met deze blog probeer ik familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn leventje aan de andere kant van de wereld! Enjoy!

Actief sinds 21 Dec. 2014
Verslag gelezen: 916
Totaal aantal bezoekers 2379

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 30 Juli 2015

Grand Tour Bali en Bangkok

Landen bezocht: