First week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Selma

07 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Hoi lieve mensen!

De eerste week zit erop! Donderdag 29 januari was het dan eindelijk zover. 's Ochtends ben ik nog even voor de laatste keer voor een halfjaar bij pake en beppe geweest (Friese opa en oma). Super lief hoe zij me ook elke keer weer hebben aangemoedigd om te gaan en hoe ze me steunen in al mijn beslissingen! Aan het eind van de middag zouden we met z'n allen vertrekken naar Schiphol. Toch heb ik thuis al afscheid moeten nemen van mijn lieve papa omdat hij op het laatste moment ziek thuis kwam, buikgriep en niet in staat om een paar stappen te zetten... Dit was wel even een moeilijk moment dus ook aardig wat traantjes gelaten! Gelukkig was Geoffrey er die de "mannelijke rol" even op zich kon nemen en samen (Geoffrey, mama en Klaske) vertrokken we naar Schiphol. Op Schiphol zelf heb ik mijn koffer ingeleverd die na het vele wegen thuis toch iets te zwaar bleef; 23.9 ... Dan maar een tasje achterlaten bij mama ! Aangezien er toch ook maar iets gegeten moest worden, hebben we nog even bij de Burger King gezeten om volgens Geoffrey voor de laatste keer voor een halfjaar een fatsoenlijke hamburger te eten. Ook al hebben ze hier ook gewoon een KFC en MacDonalds haha! En dat komt goed uit want op Schiphol heb ik amper een hap door mijn keel gekregen.. Na het eten waren Felicia en haar moeder er om afscheid te nemen en heb ik Felicia's eerste kaartje open gemaakt met de tranen in mijn ogen. Felicia heeft me nog een dikke knuffel gegeven en is toen gegaan, waarna ik Marieke en Alison op zocht. En toen was het moment van afscheid nemen van mama, Klaske en Geoffrey.. veel tranen gelaten, afscheid nemen is nooit mijn sterkste kant geweest haha. Na de douane was dit toch al wel vrij snel goed en hebben Marieke en ik nog een nekkussentje gekocht voor in het vliegtuig. Het wachten ging voor mijn gevoel erg snel en voordat ik het wist mochten we het vliegtuig in. Wat een lange zit! Tijdens de reis toch wel erg veel last van m'n rug gehad, ik wist niet meer hoe ik moest zitten en ook had ik vrij veel last van m'n buik. Eenmaal op Bali bleek ook waarom! In Singapore hadden we een tussenstop en mochten we even het vliegtuig uit wat toch wel even erg fijn was. Daar voelde we meteen de warmte, heerlijk! Eenmaal aangekomen op Bali hadden we vrij snel onze koffers waarna we door konden naar het punt waar we op werden gewacht door mensen van Stenden. Wat een mooi vliegveld, meteen dat Indonesische gevoel, heel wat anders dan Schiphol. Het was ongeveer een uurtje rijden met het busje van het vliegveld naar het hotel en ondanks dat ik me echt niet lekker voelde heb ik genoten van alles wat ik onderweg zag, zoveel indrukken!
In het hotel heb ik mijn spullen uitgestald en lekker gedoucht, daarna lekker mijn bed in gekropen want ik was helemaal kapot! Mijn kamergenootje Dewi is pas de zondag aangekomen. Die nacht ben ik een paar keer wakker geworden en ook de dag erna heb ik op bed doorgebracht, oorzaak: buikgriep aangestoken door papa. Ook mama, Geoffrey en Klaske hadden er last van bleek later! Toch erg vervelend, zo die eerste dagen op bed moeten liggen en niks kunnen eten terwijl de rest van de groep dingen aan het ontdekken is. Op zo'n moment mis je thuis toch wel even. Gelukkig had ik lieve mensen om me heen die me regelmatig vroegen hoe het ging en Merel (ook van de groep) heeft me watermeloen en een broodje gebracht, super lief!
Zondag ben ik langzaamaan weer begonnen met eten, meegegaan naar de plaatselijke Italiaan met Merel, Marije, Vivian, Janieke, Iris, Fleur en Guido. Een groep die ik al vaag kende van Leeuwarden maar waar ik nu super leuk contact mee heb en allerlei dingen mee onderneem hier!
Maandag hadden we introductiedag op school waar we met een busje naar toe werden gereden, super leuke ervaring. Daar aangekomen kregen we een lecture over de Indonesische cultuur en, wat ook super mooi was, een Balinese dans! Die dag voelde me nog niet echt optimaal dus weinig gegeten en ook 's avonds in het hotel gebleven. Dinsdag hadden we 2 lectures en toen was de schooldag al weer voorbij! Woensdag had ik mijn eerste CBL, een les waarbij je met ongeveer 12 personen in een groep een case gaat bespreken. Ook moeten we een assignment doen waarbij we een event moeten organiseren. Toen we weer in het hotel aankwamen zijn we eerst het zwembad ingedoken, super fijn dat dat hier bij het hotel zit! 's Avonds ben ik met dezelfde groep naar een Warung geweest in de buurt, een Warung is een locaal Indonesisch eettentje waarvan je hier heel veel ziet. Super lekkere mie goreng gegeten!
Daarna even geskyped met het thuisfront en toen weer lekker mijn bed in gekropen.
Donderdag ben ik met Marije naar Kuta geweest, een toeristisch badplaatsje hier vlakbij. We zijn begonnen met een pedicure en manicure wat echt heerlijk was en echt spotgoedkoop! Daarna zijn we even langs de winkeltjes en kraampjes gelopen en heb ik nog een tasje gekocht (ja papa, mama, Klaske en Geoffrey, een tasje haha!). Wat je hier wel echt leert is afdingen, je kunt zo meer dan de helft van de prijs krijgen als je maar lang genoeg blijft aanhouden. En als je wegloopt roepen ze je terug en gaan ze alsnog akkoord met je bod haha! Ook hebben we nog even heerlijk op het strand gelegen en ben ik voor de eerste keer even de zee in geweest en hebben we de rest van de middag doorgebracht bij een beach club waar we ook gebruik mochten maken van het heerlijke zwembad. Wat was dat genieten na die dagen ziek in mijn bed! Echt heerlijk!
's Avonds kwam de rest van de groep en zijn we heerlijk uit eten geweest bij een super leuk restaurantje. De terugweg was prachtig, met 8 man opgepropt in een busje waar eigenlijk maar 6 man in pasten, zo gaat dat hier!
Vrijdag zijn Marije en ik met een andere groep meiden (Alison, Marieke, Sophie, Maxime, Sharon, Laura en Danike) naar Ubud geweest wat iets meer in het binnenland ligt. Daar hebben we eerst even over de markt gelopen en zijn toen naar monkey forest geweest. Wat een brutale beesten haha! Ik vond het doodeng en hield mijn tas echt angstvallig vast maar eenmaal in het bos viel het echt heel erg mee! Alleen eten en drinken kon je beter niet laten zien aan de apen want dan werd het in 1 haal bij je weg gegrist. Het was daar super mooi met heel veel groen en mooie apart bomen en veeeeeeeel apen! 's Avonds zijn Marije en ik weer bij de andere groep aangesloten en hebben we lekker luxe gegeten in Seminyak, een ander badplaatsje hier in de buurt. Daarna hebben we nog lekker een drankje gedaan, die drankjes slaan er hier wel aardig in moet ik zeggen haha. Veel water drinken is echt een must!
Vandaag zijn we gaan surfen met de groep, wat was dat gaaf!! Altijd al willen doen en vandaag was het dan eindelijk zover! Ik vond het echt super al was het wel vrij moeilijk. Ik heb het voor elkaar gekregen om toch een paar keer te blijven staan en mee te gaan met de kleine golven. Hierna wil je echt geen zout eten meer hebben, wat een zeewater! Maar.. zeker voor herhaling vatbaar!! Echt heel erg leuk !
Na veel twijfelen ben ik dan ook eindelijk aan de scooter, net een uurtje geleden even geregeld. Van mensen die hier eerder zijn geweest heb ik allerlei tips gekregen om veilig de weg op te gaan dus uiteindelijk durfde ook ik het aan. Zo'n scooter scheelt je wachten op de taxi en op de lange termijn ook geld. En daarnaast heb je toch een stuk meer vrijheid met zo'n ding!
Morgen ga ik maar even een stukje touren met een paar meiden en voor de rest even een lekker rustig dagje houden.

Dit was mijn eerste weekje op Bali, ik heb het na een paar lastige eerste dagen nu heel erg naar mijn zin en kijk uit naar alle dagen die nog komen gaan!

Liefs en zonnige groetjes vanuit Bali!


  • 07 Februari 2015 - 14:51

    Klaske:

    Super leuk om te lezen, al had je me alles al verteld haha. Echt heel fijn om te merken dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar en dat je er een onvergetelijk avontuur van maakt! Blijf dat doen lief zusje. Super trots op jou! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

Love to travel! Studente International Hospitality Management aan Stenden University. 29 Januari 2015 vlieg ik naar Denpasar, Bali om daar de minor Event Management 1 te gaan volgen. In april 2015 vlieg ik naar Bangkok, Thailand om daar verder te gaan met de minor Event Management 2. Met deze blog probeer ik familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn leventje aan de andere kant van de wereld! Enjoy!

Actief sinds 21 Dec. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 2374

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 30 Juli 2015

Grand Tour Bali en Bangkok

Landen bezocht: