Lovina, Gili Trawangan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu Lovina, Gili Trawangan - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu

Lovina, Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Selma

25 Maart 2015 | Indonesië, Denpasar

Hi everyone!

De laatste weekjes in het mooie maar vooral ook relaxte Bali zijn aangebroken, time flies! Natuurlijk zijn hier ook de minder relaxte momentjes wanneer ik aan school moet werken. En dit was 2 weken terug toch wel even het geval, de week voor de vakantie kwam alles nog even lekker tegelijk. Laten we het er maar op houden dat het misschien verstandiger was geweest om ietsjes eerder te beginnen, maarja dat mooie strand met het heerlijke warme zonnetje en de Bintangs (biermerk hier) vonden de weg naar mij toch wel erg makkelijk. Kwestie van doorzetten en buffelen voor een paar dagen et voilà.
Daarna was het tijd om te ontspannen! Zaterdag de 14e kwam de zus van Marije aan en ben ik haar samen met Marije op gaan halen. De maandag daarna zijn we (Marije, haar zus Ryanne, Lotti en ik) de scooter opgestapt om het noorden van Bali te gaan ontdekken. Na een reis met aardig wat pauzes, een paar verkeerde paadjes en een houten kont kwamen we 's avonds rond 18.00 uur aan in Lovina. De rit ernaartoe was erg mooi, dwars door de bergen over smalle en steile bergweggetjes. Keiharde regen onderbrak onze tour even, maar het was geen straf! We belandden bij een leuk restaurantje met een mooi uitzicht waar we lekker hebben geluncht met een (warme) chocolademelk erbij (Ja, het was daar KOUD!!). Daarna was de heftigste regen over en vervolgden we onze weg. Onderweg kwamen we ook nog aardig wat aapjes tegen, na mijn ervaringen in Monkey Forest racede ik hier toch iets harder voorbij met al mijn bagage (ja papa, een hele tas vol voor 2 nachtjes, ik heb het nog niet echt geleerd haha..)
In Lovina hadden we na wat gedoe uiteindelijk een villa waar we 2 nachtjes hebben doorgebracht. Na onze spullen gedumpt te hebben zijn we lekker gaan eten in het centrum van Lovina waar we gelukkig vlakbij zaten. We kregen er live entertainment bij, een paar locals die een heel boek vol leuke nummers coverde met een gitaartje. Na het eten waren we allemaal aardig moe dus we zijn lekker gaan slapen. De volgende ochtend kregen we een bananen pannekoek, een fruitschaaltje en een kopje koffie of thee als ontbijt, dikke prima om de dag mee te starten! Na het ontbijt zijn we onze scooters opgestapt (gelukkig waren de kontjes weer een beetje bijgekomen) richting de Hotsprings; "heilig" water van een graad of 30/35 waar je in kunt baden. Persoonlijk vond ik het niet heel interessant, maar ach niet alles kan super zijn. Het was wel even lekker maar door de geur van rotte eieren (zwavel) was ik er snel weer uit. Niet veel later begon het keihard te stortregenen en zijn we maar gaan schuilen in het restaurantje daar. Samen met Merel, Iris, Vivian, Jannieke en Christel die we daar tegen kwamen, hebben we even wat gegeten en gewacht tot de ergste regen over was.
Daarna zijn we maar weer lekker richting de villa gegaan nadat we in een supermarkt KAAS (:D:D:D:D), wijn, kaasstengels en chips in hadden geslagen. 's Avonds hebben we met z'n vieren het spelletje SkipBo gedaan en heeeeeel veeeeeel gegeten (dat merkte ik enigszins de nacht daarna, wat zat ik vol!) Het was echt een super leuke en gezellige avond met veel gelach en hilarische filmpjes als resultaat.

De woensdag kwamen we terug in het hotel, snel een wasje gedaan en de volgende ochtend weer op om om 7 uur klaar te staan voor de volgende bestemming: Gili Trawangan. Samen met Dewi, Merel, Marije, Ryanne en Vivian eerst een uur gewacht omdat het busje wat op ons zou pikken te laat was. De boottocht was echt heerlijk, we zaten lekker boven op het dek in het zonnetje met muziek en een Bintang Radler (om 10.30 uur.. geen commentaar)
Aangekomen op de Gili's gingen we op naar ons geboekte cottages, geen succes! Vivian dacht even lekker op de stoeltjes te gaan zitten die buiten stonden, maar ook de bijen hadden het voorzien op deze plek. Met als gevolg dat Vivian gillend naar onze cottage kwam rennen, een aantal keer gestoken. Eigenlijk waren we er toen al klaar mee en dit samen met de locatie midden in een soort bouwval zorgde ervoor dat we naar een andere oplossing gingen zoeken. We kwamen uit bij 2 kamers aan de pub street van Gili Trawangan. 's Avonds zijn we daar natuurlijk eerst dus even die pubs gaan verkennen. Ik had het om 00.00 uur wel weer gezien, moe kroop ik op het matras op de grond (ze kennen hier niet het fenomeen van een extra opklapbed). Een roze paardendeken (Merels uitspraak) was onze deken. om 01.00 kwamen Vivian en Merel terug en wat hebben we een lol gehad. Na een lading geklaag over de hitte, vlooien in de paardendeken, kou van de airco etc. zijn we naar beneden gesneaked via een erg steile trap om een laken te 'lenen' uit een kast die beneden stond. Een ding is zeker, ik heb zelden zo'n lol gehad 's nachts! De volgende dag zijn we alsnog weer verhuisd omdat Marije en Ryanne het niet zo'n fijn idee vonden dat er elke nacht harde muziek en gefeest was in de pubstreet. We zijn uitgekomen bij leuke bungalows met Oostenrijke eigenaars en een heerlijk ontbijt met echt super lekkere muffins!

Na de verhuizing zijn Dewi, Merel, Vivian en ik met twee Nederlandse meiden die we hadden leren kennen, de partyboat op gestapt. Een boot waarop een dj 5 uur lang muziek draait en drankjes voor je klaar staan! Super leuk en gezellig! Met allemaal leuke mensen gepraat en een super mooie zonsondergang gezien. Daarna lekker gegeten en toen maar weer ons bedje in, want wat was ik kapot haha!
De zaterdag gingen we met ons groepje snorkelen wat ook leuk was! Met een bootje werden we naar koraalriffen gebracht waar we mooi koraal en allemaal verschillende visjes zagen, helaas hebben we de schildpadden niet gezien!
Zondag hebben we eerst even lekker op het strand gelegen en daarna was het al weer tijd om naar "huis" te gaan. Een erg lange rit (7 uur!) met erg veel gedoe, maar we zijn aangekomen.

Al met al was het dus een geslaagd weekje vakantie! Nu is het weer tijd voor school. Natuurlijk vergeet ik niet om daarnaast nog even volop te genieten van mijn laatste weekjes! Papa en mama komen over 2 weken langs en daar kijk ik erg naar uit! Daarna gaan we met z'n drieën naar Thailand. Maar zover is het nog niet, nu eerst nog even genieten van het mooie Bali.

Het was weer een lang verslag, maar dat heb je als je zoveel leuks meemaakt :)

Tot het volgende verslag (waarschijnlijk dan vanuit Thailand!)

Heel veel liefs

  • 25 Maart 2015 - 18:18

    Klaske:

    Ja weer reactie van mij....vind het zo leuk om te lezen allemaal! Je schrijft het ook erg leuk en ik lees al je verhalen dan ook met een grote glimlach op mijn gezicht. (met soms een rare blik van Geoffrey mijn kant op omdat ik hardop zit te lachen..). Bijna op de helft alweer...gaat snel meid! Maar je doet het super goed, ook als school even een keer niet op de eerste plaats staat... ;) Een super avontuut, en ik weet zeker dat Thailand dat ook zal worden! Waarschijnlijk op een heel andere manier, maar dat hoeft niet minder leuk te zijn! :)

    Ik hou van je zusje en ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag <3 xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

Love to travel! Studente International Hospitality Management aan Stenden University. 29 Januari 2015 vlieg ik naar Denpasar, Bali om daar de minor Event Management 1 te gaan volgen. In april 2015 vlieg ik naar Bangkok, Thailand om daar verder te gaan met de minor Event Management 2. Met deze blog probeer ik familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn leventje aan de andere kant van de wereld! Enjoy!

Actief sinds 21 Dec. 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 2364

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 30 Juli 2015

Grand Tour Bali en Bangkok

Landen bezocht: