From nightlife to ricefields - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu From nightlife to ricefields - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Selma Hoitink - WaarBenJij.nu

From nightlife to ricefields

Blijf op de hoogte en volg Selma

04 Maart 2015 | Indonesië, Denpasar

Selamat datang!

Inmiddels is mijn laatste reisverslag alweer een paar weken geleden. Tijd voor een update dus!
De scooter is er inmiddels. Na een val omdat ik meteen iets te veel gas gaf in een bocht en een paar leuke gesprekjes met oom agent, cross ik nu als een volleerde scooterrijdster de straten van Bali door. Het verkeer blijft een chaos met veel toeteren, inhalen en lak aan bepaalde regels maar als je er eenmaal tussen zit met je scootertje valt het reuze mee. Ik heb nog geen ongeluk gezien en toch propt iedereen zichzelf overal tussen en manoeuvreert iedereen met een scooter langs de auto’s (inclusief ik).
Woensdag 18 februari was voor mij de laatste keer stappen als 21 jarige en wat was het een geslaagd feestje! Ik had een bus geregeld waarin we met ongeveer 30 man naar Kuta zijn gereden. Muziek aan, drankjes erbij en heel veel gezelligheid! Om 00.00 werd er “Happy Birthday Selma!” omgeroepen en voor ik het wist werd ik de lucht in getild door twee jongens van de groep. Ik werd door iedereen gefeliciteerd en uiteindelijk waren we rond 04.00 weer in het hotel. Een halfuurtje later heb ik even lekker met papa en mama geskyped, daar zaten ze dan met feestmutsjes op, haha! Super lief en was ook wel even fijn. Om 05.00 ben ik eindelijk lekker mijn bedje in gekropen en 3 uur later (!) werden Dewi en ik wakker van geklop op de deur. Wat bleek nou, papa en mama hadden een ontbijt geregeld voor mij op de kamer, zo ontzettend lief! Heel erg uitgebreid inclusief bloemen, een kaartje, chocola, chocoladekoekjes etc. Wat heb ik genoten, ondanks het slaapgebrek! De dag zelf heb ik met Lotti, Dewi, Marije en Julie doorgebracht bij een beachclub en ’s avonds zijn we lekker uit eten geweest en heb ik met pake en beppe (Friese opa en oma) geskyped, super leuk en lief! Een geslaagde verjaardag dus hier op Bali!

Natuurlijk moet er tussendoor ook wat aan school gebeuren, motivatie is toch erg ver te zoeken wanneer je zoveel vrije tijd hebt en zoveel leuke dingen aan het doen bent.. Toch wel fijn dat je dan met een groepje zit, zo kunnen we elkaar mooi motiveren! Inmiddels hebben we ook al de nodige fieldtrips gehad met school. Eentje daarvan was Taman Bhagawan, een super mooie locatie aan het strand wat onder andere bekend staat als wedding venue. Super mooi en vergelijkend met prijzen in Nederland is dit echt erg goed te doen. Een goede optie voor een trouwlocatie dus, haha! Een andere fieldtrip was Bali Village waar we afgelopen maandag zijn geweest. Eerst met bananenblad gevlochten en een schooltje gezien waar de kinderen trouwens wel een beetje opgefokt werden door onze hele groep met foto sessies enzo. Toch was het wel schattig om ze even te zien en liedjes te horen zingen in hun school uniformpjes. Daarna hadden we mogelijkheid om mee te doen aan traditional farming; twee koeien waar je met een ploeg achteraan gaat midden door de rijstvelden en modder. Er waren niet veel die het aandurfden vanwege beesten in die modder en enge verhalen die ze hadden gehoord. Mij maakte het allemaal niet uit, die mensen zullen heus wel weten wat ze doen en het is een once in a life time avontuur dus ik heb m'n schoenen uitgetrokken, kreeg een sarong om, een hoedje op en spul op mijn benen (waarschijnlijk om steken te voorkomen) en daar ging ik. Wat een ervaring weer, super leuk en echt blij dat ik wel heb besloten om het te doen. Daarna heb ik nog wat rijst gepland en hebben we de dag afgesloten met een lekkere en ook uitgebreide lunch!

Afgelopen week hadden we vanaf donderdag weekend en we wilden even lekker weg uit het hotel en iets ondernemen. En dus vertrokken we donderdag middag (Vivian, Dewi, Marije en ik) naar Ubud waar we een erg leuk hotelletje hadden geboekt. Heerlijk om even weg te zijn uit het hotel in het drukke Denpasar waar eigenlijk elke dag wel mensen met school bezig zijn. Even die schooldruk weg dus en 2 nachtjes weg! Donderdag avond heerlijk sushi gegeten en een fietstocht geboekt voor de volgende dag. Wat was dat hilarisch! We werden om 8 uur 's ochtends opgehaald door een leuke vriendelijke man in een busje. Samen met nog een Amerikaanse vrouw van 32 reden we eerst naar een koffie plantage waar we ook een proeverij hebben gehad. Wat heerlijk om eens goede en lekkere aparte koffie te proeven na de instant koffie in het hotel. Ook even wat lekkere koffiesmaakjes meegenomen voor thuis.
Daarna gingen we door voor een ontbijtje bij een restaurantje met een prachtig uitzicht op de Batur vulkaan.. Wat heb ik genoten.
De fietstocht begon over een erg hobbelig bospaadje. Ik heb nog nooit zo gelachen met een fietstocht, Marije gilde alles bij elkaar vanwege de hobbels en gaten en ik kwam niet meer bij! Alsof die hobbels nog niet genoeg waren, begon het ook ineens keihard te stortregenen. Uiteindelijk hebben we besloten om onze spullen in het busje te leggen wat voor ons uit reed, de poncho's aan te trekken en te gaan. De weg was net een rivier en dan overdrijf ik niet. Van alle mogelijke kanten stroomde het modderwater over de wegen waar wij midden doorheen moesten fietsen. Wat een ervaring weer, ondanks dat ik amper iets van de omgeving heb gezien, vond ik het echt helemaal geweldig en heb ik geen moment spijt gehad dat we zijn gegaan! Maar wat had ik een spierpijn de volgende dag... hahaha echt niet normaal, die zadeltjes zijn niet echt wat je noemt comfortabel..

Gisteren was Dewi jarig, de nacht ervoor heb ik heel zachtjes slingers en ballonnen opgehangen terwijl Dewi lekker door sliep. We werden 06.15 wakker gemaakt door de receptie die belde door een taart die was bezorgd voor Dewi. Super lief, was geregeld door haar ouders en tante. 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest om de dag leuk af te sluiten! Volgens mij was ook haar verjaardag hier erg geslaagd!

Nou dat was het wel weer voor nu, morgen lekker een dagje naar het strand met onder andere Merel en Lotti en verder zie ik het wel voor het weekend!

Heel veel liefs!


  • 08 Maart 2015 - 09:34

    Klaske:

    Geweldig leuk verhaal weer! Tuurlijk weet ik het meeste al direct nadat jij het beleefd hebt haha, maar sommige dingen ook niet en dan is het super om dit verhaal te lezen! :D Ik blijf het zeggen; blijf genieten! xxxx love you

  • 09 Maart 2015 - 18:23

    Felicia:

    Wat een leuk verhaal schat! Geweldige dingen doe je weer! Wat ben ik jaloers. Love u babe ❤️❤️❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selma

Love to travel! Studente International Hospitality Management aan Stenden University. 29 Januari 2015 vlieg ik naar Denpasar, Bali om daar de minor Event Management 1 te gaan volgen. In april 2015 vlieg ik naar Bangkok, Thailand om daar verder te gaan met de minor Event Management 2. Met deze blog probeer ik familie en vrienden op de hoogte te houden van mijn leventje aan de andere kant van de wereld! Enjoy!

Actief sinds 21 Dec. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 2370

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 30 Juli 2015

Grand Tour Bali en Bangkok

Landen bezocht: